Geen extra geld door PR-plan Schilderswijk

24 januari 2013

Geen extra geld door PR-plan Schilderswijk

Met veel bombarie werd de zogenaamde 'Deal Schilderswijk' gepresenteerd door de PvdA in Den Haag. Vreemd volgens de SP, omdat de elf miljoen euro in het plan al waren uitgetrokken voor de krachtwijk. En vreemd omdat eerst het welzijnswerk, de bibliotheken en het armoedebeleid werd afgebroken en nu wordt weer elf miljoen euro in de Schilderswijk gepompt om de leefbaarheid te verbeteren. "Na grootscheepse afbraak de afgelopen jaren probeert de PvdA mooie sier te maken met een zak geld die al voor de Schilderswijk was, is en blijft. Ik kan niet anders concluderen dan dat dit een PR-stunt van de PvdA is om de eigen achterban in de wijk tevreden te stellen" aldus SP-raadslid Bart van Kent.

Inhoudelijk kan de SP zich in hoofdlijnen vinden in het plan. Er staan veel positieve punten in die goed zijn voor de Schilderswijk. Toch roept de SP de PvdA op om de mooie woorden die de partij eerder riep, waar te maken. Dus elf miljoen extra uittrekken voor de Schilderswijk bovenop de elf miljoen euro die al eerder in het coalitieakkoord waren geregeld. Dit bedrag zou dan in overleg met de bewoners uit de Schilderswijk besteed kunnen worden aan belangrijke voorzieningen in de wijk. Bijvoorbeeld een volwaardige buurtbibliotheek, waar jongeren uit de wijk hun huiswerk kunnen maken of andere voorzieningen in de wijk.