Buurtonderzoek in Moerwijk

18 februari 2013

Buurtonderzoek in Moerwijk

Afgelopen zaterdag 16 februari hield de SP Den Haag een buurtonderzoek onder bewoners van de wijk Moerwijk. Op deze mooie winterse dag werden de bewoners gevraagd wat ze van hun wijk vonden en vooral wat ze graag verbeterd zien.
Veel bewoners gaven aan dat ze zich niet altijd veilig voelen, dat ze soms overlast ondervinden van hangjongeren en drugsgebruikers, dat het plein op het Heeswijkplein wel aantrekkelijker (en vooral met meer activiteiten) mag worden, dat de wijk in de afgelopen jaren verpauperd is, dat sommige trottoirs slecht zijn, dat ze geen buurthuis vlakbij hebben en dat vooral het winkelaanbod tekort schiet. Zo wordt een drogist gemist, een groenteman en een discounter.

Het SP-team van zaterdag 16 februari

Veel huurders in woningen van Vestia kampen met achterstallig onderhoud. Bij een aantal mensen stond de kelder onder water. Bewoners blijven ook in onzekerheid of hun woning wordt gesloopt, hun bekruipt het gevoel dat ze aan het lijntje gehouden worden. Het is duidelijk dat de huurder de dupe is van de slechte financiële situatie van Vestia.

Een aantal ondernemers hebben klachten over criminaliteit, te weinig klanten, hoge precariorechten en te weinig initiatief om het winkelgebied aantrekkelijker te maken.

De SP Den Haag heeft een goede eerste indruk gekregen en zal in de toekomst zich inspannen om de leefomgeving van Moerwijk te verbeteren.

Voor informatie, vragen of suggesties kunt u contact opnemen met de SP Den Haag of bestuurslid Arnout Cavadino (jcavadino@gmail.com) die zelf in de wijk woont.