Op bezoek bij de brandweer

14 juni 2013

Op bezoek bij de brandweer

De Haagse SP ging op vrijdag 14 juni op bezoek bij de brandweer in Den Haag. In de kazerne aan de Dedemsvaartweg werden Haagse SP leden bijgepraat door clustershoofd Caren Frentz, projectleider 'brandveilig leven' Astrid de Roo en strategisch adviseur Miriam van der Meyde. De aanwezigen kregen informatie over aanrijtijden, brandpreventie, de samenwerking tussen de brandweer en politiek en de belangrijkste doelen van de brandweer.

Brandweer SP
De SP'ers bij de brandweerkazerne

Daarna gingen men naar de kazerne in Laak. Daar is een eenheid gestationeerd, die zich richt op chemische stoffen. Het leven op de brandweerkazerne werd uitgelegd. Zo heeft de brandweerman op de kazerne 1 minuut de tijd om 's nachts vanuit bed in de brandweerauto te komen.

Ook mochten de SP'ers zelf even aan de slag met de brandspuit

Na een uitleg over het reinigen van chemische stoffen mochten de SP-leden in de hoogwerker. Deze gaat 30 meter de lucht in. Na dit enerverend avontuur voor de mensen zonder hoogtevrees mochten de leden met de brandweerspuit aan de slag. Gelukkig was het lekker weer!

Uitleg over de apparatuur in de brandweerauto