Aanpakken verkeersopstoppingen Bosbrug

5 juli 2013

Aanpakken verkeersopstoppingen Bosbrug

Door de afsluiting van de Bosbrug, moet het verkeer in Den Haag fors omrijden en hierdoor loopt het verkeer vast op het kruispunt Prinsessengracht - Bezuidenhoutseweg. De SP heeft inmiddels opheldering gevraagd over dit probleem aan het stadsbestuur. In het begin van de afsluiting van de Bosbrug werd het verkeer in goede banen geleid door een verkeersregelaar en waren de opstopping minder ernstig van aard.

SP-raadslid Bart van Kent: "Het is van belang voor de leefbaarheid in de stad dat opstoppingen tot een minimum beperkt zijn. Een verkeersregelaar zou daarom een goede oplossing zijn om te zorgen dat het verkeer beter doorstroomt. Ook neemt dan de veiligheid en de bereikbaarheid van het centrum toe. Op het kruispunt kruisen autoverkeer, voetgangers en fietsers elkaar waardoor een onveilige situatie ontstaat zonder verkeerslichten of verkeersregelaar."

De SP heeft middels schriftelijke vragen opheldering gevraagd aan de verantwoordelijk wethouder. De partij hoopt dat de verkeersregelaar weer snel teruggeplaatst wordt, zodat de verkeerssituatie rondom de Bosbrug weer verbeterd.

De schriftelijke vragen