Afrondend debat Spuiforum nodig

29 oktober 2013

Afrondend debat Spuiforum nodig

De SP roept de Haagse gemeenteraad op een afrondend debat te houden over het Spuiforum en het alternatieve renovatieplan. Vooralsnog wordt dit niet mogelijk gemaakt, de gemeenteraad bespreekt aanstaande donderdag alleen het bestemmingsplan Spuikwartier. SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei: "Het bestemmingsplan regelt alleen dat er een gebouw bijkomt op het Spuiplein. Niet of dit de nieuwbouwvariant wordt van het gemeentebestuur, of een alternatief renovatieplan. Wat de SP betreft moet eerst deze discussie afgerond worden. Dit verdient de stad en haar inwoners ook, gezien de enorme kosten en impact voor de stad van dit plan."

Als het aan de SP ligt maakt het plan om te renoveren nog steeds een kans. "Er zijn nog veel onduidelijkheden over de totale kosten. Dit komt mede door de korte tijd die beschikbaar was om het plan uit te werken. Daarnaast denkt de SP dat door het aanpassen van bepaalde onderdelen van het renovatieplan ook veel geld te besparen is. Deze discussie moet daarom afgerond worden in de gemeenteraad aanstaande donderdag." aldus Gyömörei.

Inmiddels heeft de SP gevraagd aan de gemeenteraad om naast het bestemmingsplan ook het renovatieplan van het Spuiforum in een apart agendapunt te behandelen.