Nieuwbouw Spuiforum nog geen gelopen race

18 oktober 2013

Nieuwbouw Spuiforum nog geen gelopen race

Volgens de SP is het nieuwbouwplan voor het Spuiforum nog steeds geen gelopen race. Zo blijkt uit cijfers van de architectengroep Dooievaar, die gepresenteerd werden tijdens de hoorzitting, dat het alternatieve renovatieplan een stuk goedkoper kan. SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei: "De SP heeft het renovatieplan nog steeds niet afgeschreven en het nieuwbouwplan van de gemeente nog niet omarmd. Daarnaast moet nog steeds gewerkt worden aan de draagvlak in de stad, want nog steeds zit een grote meerderheid van de inwoners niet te wachten op het Spuiforum."

De SP heeft daarom het stadsbestuur gevraagd om te blijven werken aan het draagvlak. Ook zou het renovatieplan niet zo gemakkelijk afgedaan moeten worden door de wethouders. "Volgens de SP kan het renovatieplan nog steeds significant beter en goedkoper. Daarnaast zijn we ook nog steeds benieuwd naar de kosten van de plannen wanneer het Koninklijk Conservatorium niet verplaatst wordt en op de huidige locatie wordt gerenoveerd. Ook dit zal veel kosten besparen." Aldus Gyömörei.