Stoppen met het duurzaamheidscentrum

10 oktober 2013

Stoppen met het duurzaamheidscentrum

Volgens de SP blijkt dat het duurzaamheidscentrum volledig geflopt is. Daarom pleit de partij voor het sluiten van dit centrum, zodat het geld nuttiger gebruikt kan worden. Voor 2013 wordt 450.000 euro uitgegeven aan het centrum dat inmiddels zes maanden open is. In deze zes maanden zijn pas veertig adviezen uitgebracht aan inwoners van de stad. SP-raadslid Bart van Kent: "Het geld kan beter benut worden dan veertig adviezen op het gebied van duurzaamheid, het aanbieden van een gratis duurzaamheidslunch of reclame maken voor de verloting van een elektronische scooter. Dit staat niet in verhouding tot de hoge kosten voor het centrum. Daarom stelt de SP voor om het geld bijvoorbeeld te besteden aan zonnepanelen."

Daarnaast hekelt de partij ook de wijze waarop het duurzaamheidscentrum gehuisvest is. Het centrum heeft een energielabel E en kost 3.330 euro per maand aan huur. "Zowel de maandhuur als het energieverbruik van het pand zijn niet echt duurzaam te noemen. Reden genoeg om snel mogelijk met deze onzin te stoppen en echt werk te maken van duurzaamheid in de stad." Aldus Van Kent.