ROOD voert actie tegen kamertekort

18 maart 2014

ROOD voert actie tegen kamertekort

"Waarom woont hier niemand?" Met deze leus roepen de SP-jongeren van ROOD op om meer leegstaande kantoren om te bouwen tot woningen voor studenten en jongeren. ROOD-contactpersoon Andreas Kort: "Den Haag kampt al jaren met een fors tekort aan studentenkamers. Dit stadsbestuur stopt vervolgens wel veel geld in het naar Den Haag halen van de Universiteit Leiden, een prima initiatief, maar moet niet de studenten van de hogescholen vergeten die ook op zoek zijn naar een woning of kamer. Er staan in Den Haag veel kantoorpanden leeg. Door deze om te bouwen lossen we de woningnood onder studenten voor een groot deel op".

Den Haag biedt steeds meer opleidingen aan, waardoor steeds meer studenten komen studeren. Voor veel studenten is het daarom moeilijk een geschikte betaalbare kamer te vinden. In het oude belastingkantoor zouden in het verleden al studentenwoningen komen, helaas zijn deze plannen nog niet doorgegaan. Als het aan de SP ligt, komt daar snel verandering in. Naast het ombouwen van leegstaande kantoorgebouwen, willen de SP-jongeren dat er gebouwd gaat worden op braakliggende terreinen "Het is een schande dat het stadsbestuur wil investeren in dure projecten waar niemand op zit te wachten, zoals het Spuiforum. Ondertussen kijkt het stadsbestuur weg bij de woningnood onder jongeren. Daar moet nu een einde aan komen", aldus Kort.