Op de bres voor Ypenburg

9 juli 2014

Op de bres voor Ypenburg

De SP heeft samen met negen andere fracties in de Haagse gemeenteraad het stadsbestuur opgeroepen aan de slag te gaan met een aantal problemen in de wijk Ypenburg. Vanuit de bewonersorganisatie kwamen de afgelopen tijd meerdere klachten, waaronder de parkeerproblemen bij station Ypenburg, tekort aan starterswoningen en de aantrekkelijkheid van winkelcentrum Ypenburg.

De afgelopen maanden was de SP al actief in Ypenburg. Zo werd aan het begin van dit jaar nog een bewonersavond georganiseerd om de uitkomsten van een buurtonderzoek te presenteren. Uit dit onderzoek bleek dat bewoners zich zorgen maakte over de parkeerproblemen, activiteiten voor jongeren en de leefbaarheid en veiligheid in de wijk.

De vragen zijn onder leiding van de PvdA gesteld, en D66, VVD, CDA, PvdA, HSP, GroenLinks, Groep de Mos, PvdD, SGP-CU en dus de SP hebben de vragen ondertekend. De komende maanden zal het SP-wijkteam Ypenburg onder leiding van Bas van Woesik actief blijven en met de inwoners in gesprek blijven.

Zie ook: