Grote donatie voedselbankactie Omroep West

17 december 2014

Grote donatie voedselbankactie Omroep West

De afgelopen weken heeft de SP Tweede Kamerfractie en de afdeling een inzamelingsactie georganiseerd voor de voedselbankactie van Omroep West. Gisteren bracht fractievoorzitter Bart van Kent de opbrengsten van de inzameling naar de omroep. Van Kent: "Als SP hebben we de afgelopen tijd negen volle boodschappentassen en een paar honderd euro opgehaald. We zijn blij dat we hiermee een bijdrage hebben kunnen leveren aan deze belangrijke actie voor de mensen die weinig geld hebben."

Foto: Bart van Kent / Bart van Kent

Helaas is de voedselbank voor een deel van de inwoners nog steeds broodnodig. Van Kent hield ook een pleidooi om mensen die in de armoede zitten te helpen. Dit kan bijvoorbeeld door de beslagvrije voet te verhogen, hiermee krijgen mensen die in een schuldhulpsaneringstraject zitten meer geld te besteden. "Armoede is geen tegenslag, maar een aanslag op mensen. Het gaat ten koste van de gezondheid en mogelijkheden van mensen. Het kabinetsbeleid van PvdA en VVD zorgt ervoor dat de armoede in Nederland alleen meer oploopt en de werkgelegenheid de nek omgedraaid wordt. Daarom is de voedselbank helaas nog steeds broodnodig".

De SP roept iedereen op die de mogelijkheden heeft om ook mee te doen met de actie van Omroep West te doneren, dit kan nog tot en met vrijdag. Kijk voor meer informatie hier.