Nieuwjaarsborrel strijdbare start van nieuwe jaar

29 januari 2015

Nieuwjaarsborrel strijdbare start van nieuwe jaar

Het jaar 2015 wordt een strijdbaar jaar voor de SP in Den Haag. Afdelingsvoorzitter Hanne Drost trapte de borrel af. "Nog steeds zijn de verschillen tussen arm en rijk in Den Haag te groot. Het gegraai gaat door, want nog steeds verdienen bestuurders van bijvoorbeeld zorgorganisaties en woningbouwcorporaties meer dan de premier. En het stadsbestuur blijft miljoenen euro's pompen in prestigeprojecten, terwijl tekorten dreigen voor de zorg en bijstand in de stad. Het komende jaar zal de SP zich blijven verzetten tegen deze ongelijkheid, in de raad en op straat", aldus Drost.

Foto: SP

Op zondagmiddag 25 januari kwamen tientallen SP'ers bijeen in het Korzo Theater om te proosten op het nieuwe jaar. Ook werd alvast stil gestaan bij de aankomende verkiezingen voor Provinciale Staten. Huidige Statenlid en kandidaat Jerry Snellink uit Den Haag sprak alvast over de aankomende verkiezingen. "Iedere stem telt dubbel bij deze verkiezingen. Een grote SP in Zuid-Holland, zorgt voor een grote SP in de Eerste Kamer. Hiermee zorgen we niet alleen voor een sociaal geluid in de provincie, ook kunnen we in de Eerste Kamer een halt toeroepen aan het asociale kabinetsbeleid", aldus Snellink.

Leden die tijdens de campagne aan de slag willen, worden opgeroepen zich te melden bij het bestuur. Dit kan via denhaag@sp.nl.