ROOD Den Haag in actie tegen het jeugdloon

6 oktober 2015

ROOD Den Haag in actie tegen het jeugdloon

Foto: Gabriela Gjini

Op zaterdag 10 oktober voert jongerenbeweging Young & United in Amsterdam actie tegen het jeugdloon. Afgelopen donderdag was ROOD Den Haag in het stadscentrum om jongeren op te roepen om ook naar deze belangrijke demonstratie te komen. Twee jongeren besloten hierbij spontaan lid te worden van ROOD.

In Nederland krijgen 400.000 werkende jonge volwassenen een jeugdloon van zo’n 5 euro per uur. Young & United en ROOD vinden dit belachelijk, en voeren daarom al geruime tijd actie tegen het jeugdloon. De petitie van Young & United is inmiddels meer dan 130.000 keer getekend. En ook in de Tweede Kamer is er beweging. Op 10 oktober wil Young & United de politiek het laatste zetje geven om het jeugdloon af te schaffen met de demonstratie in Amsterdam.

Wil jij ook op 10 oktober in actie komen tegen het jeugdloon? Meld je dan aan via youngandunited.nl/10oktober of neem contact op met Gabriela Gjini van ROOD Den Haag (gjinigabriela@gmail.com). De demonstratie begint om 11.00 op het Beursplein. Het tweede deel van het programma vindt vanaf 12.30 plaats op het Stopera-plein.

Na de actie van Young & United zullen de aanwezige leden van ROOD Den Haag en de SP Den Haag zich aansluiten bij een andere belangrijke demonstratie, tegen het handelsverdrag TTIP. Het belooft dus een gezellige en activistische dag te worden!