Super Zaterdag: steun voor Miljonairsbelasting

20 februari 2016

Super Zaterdag: steun voor Miljonairsbelasting

Foto: Lesley Arp

Ruim 100 bewoners van het Regentessekwartier spraken tijdens Super Zaterdag hun steun uit voor het SP-voorstel voor een Miljonairsbelasting. Een veertigtal SP’ers ging deur aan deur met bewoners in gesprek over dit plan, dat maar liefst 4 miljard oplevert. Ook SP partijvoorzitter Ron Meyer en Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen waren van de partij.

Op drie plekken in het land werden er op 20 februari Super Zaterdagen georganiseerd: Den Haag, Utrecht en Almere. Huis aan huis vroegen we mensen wat zij het liefst zouden doen met 4 miljard.  In Den Haag kregen we hierbij hulp van SP’ers uit Leiden, Delft, Gouda en Alphen aan den Rijn.

Samen met Ron Meyer bespraken we achteraf met een hapje en drankje de reacties uit de buurt op Super Zaterdag. Naast de bezuinigingen op de zorg en armoedebeleid kwamen ook wijkgerelateerde onderwerpen aan bod.

Wilt u meer weten over het SP-voorstel voor een Miljonairsbelasting? Op 14 maart organiseert de SP Den Haag een openbare avond over dit plan. Meer informatie over deze avond volgt binnenkort op onze website.

Ron Meyer geeft een peptalk aan aanwezige SP'ers