Afscheid Bart van Kent: Hanne Drost nieuwe fractievoorzitter

21 september 2017

Afscheid Bart van Kent: Hanne Drost nieuwe fractievoorzitter

Foto: Aisha Akhiat

Op 21 september 2017 heeft SP fractievoorzitter Bart van Kent afscheid genomen van de Haagse gemeenteraad. Van Kent was bijna acht jaar raadslid voor de SP in Den Haag; sinds 2014 vervulde hij de rol van fractievoorzitter. Op 15 maart 2017 werd hij verkozen tot Tweede Kamerlid. Hanne Drost, die tot voor kort actief was als fractievertegenwoordiger in de Haagse raad en voorzitter van de Haagse SP, volgt hem op. Van Kent streed de afgelopen jaren met succes voor het in vaste dienst nemen van 260 straatvegers - die eerst met behoud van uitkering werkten - en het jeugdloonvrij maken van Den Haag.

In zijn afscheidsspeech gaf Van Kent aan dat dergelijke successen alleen bereikt kunnen worden door mensen te verenigen en samen te knokken. “Breng de stad de raad in. De werkelijkheid op papier ligt helaas vaak ver af van die in de stad”, was zijn boodschap aan de raad.

Direct na zijn speech werd Drost geïnstalleerd als raadslid: “Ik voel me vereerd om het stokje over te nemen van Bart en heb erg veel zin om aan de slag te gaan!”

Foto: Aisha Akhiat