Kandidatenlijst en verkiezingsprogramma vastgesteld

24 oktober 2017

Kandidatenlijst en verkiezingsprogramma vastgesteld

Foto: Inge van de Vooren

Op 23 oktober 2017 hebben de leden van de Haagse SP het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 vastgesteld. De op 10 oktober gepubliceerde concept-kandidatenlijst is ongewijzigd vastgesteld door de leden. Ook stond de afdeling stil bij het vertrek van oud-fractievoorzitter Bart van Kent, die in september na ruim 7 jaar afscheid nam van de Haagse raad.

Nadat de resultaten van de stemming bekend waren gemaakt bedankte lijsttrekker Hanne Drost de leden voor hun steun.

‘Ik ben ervan overtuigd dat onze afdeling een knallende campagne gaat neerzetten, en dat is ook keihard nodig. Want het nieuwe, rechtse kabinet laat veel mensen in de steek. En als de regering kiest voor nog meer tweedeling, dan is het des te belangrijker dat we ons lokaal sterk maken voor een sociale koers. Zodat de mensen die jaren de klappen van de bezuinigingen hebben opgevangen eindelijk weer wat ademruimte krijgen. Want zij voelen het einde van de crisis nog steeds niet in hun portemonnee. Het verkiezingsprogramma dat wij vandaag hebben vastgesteld komt met maatregelen om de tweedeling in onze stad te verkleinen.’

Van Kent kreeg als bedankje voor zijn jarenlange inzet van SP-lid Hans Beusekamp een unieke groengele tomaatspeld uitgereikt. Hij gaf aan zeker betrokken te blijven bij de Haagse SP-afdeling.

De kandidatenlijst van de SP Den Haag is hier te bekijken. Het verkiezingsprogramma zal, na verwerking van de inbreng van de leden, begin november op onze website te lezen zijn.

Foto: Lesley Arp

Lijsttrekker Hanne Drost