Tour Tegen Tihange bezoekt Den Haag

31 oktober 2017

Tour Tegen Tihange bezoekt Den Haag

Foto: Inge van de Vooren

Pensioenfondsen beleggen samen een kwart miljard in het energiebedrijf Engie, eigenaar van de onveilige kerncentrales bij Doel en Tihange. Op 30 oktober bezocht SP Tweede Kamerlid Sandra Beckerman met een bus vol SP-activisten verschillende pensioenfondsen met de oproep om deze kerncentrales met pensioen te sturen. Ook het kantoor van het pensioenfonds Metaal en Techniek in Den Haag werd bezocht en uiteraard was de Haagse SP van de partij.

De SP voert al een tijd actie tegen de onveilige kerncentrales bij Tihange en Doel. Met een manifest vroegen de SP’ers tijdens de Tour Tegen Tihange aan drie pensioenfondsen om Engie onder druk te zetten om de rommelreactoren te sluiten of hun beleggingen terug te trekken. Naast het kantoor van pensioenfonds Metaal en Techniek aan de Prinses Beatrixlaan deed de tour ook de kantoren van het het pensioenfonds Zorg en Welzijn in Zeist en ABP in Weert aan.

Geen van de pensioenfondsen was bereid het manifest dat opriep tot sluiten van de kerncentrales te ondertekenen. De SP gaat dan ook door met acties en hoopt samen met pensioenspaarders de fondsen alsnog te overtuigen.

Foto: Inge van de Vooren

SP Tweede Kamerlid Sandra Beckerman overhandigt het manifest 'Stuur Tihange met pensioen' aan een vertegenwoordiger van het pensioenfonds Metaal en Techniek