Start campagne tussen historische trams en bussen

28 januari 2018

Start campagne tussen historische trams en bussen

Foto: Dirk van Oostaijen

In het Haagse Openbaar Vervoer Museum in de Schilderswijk trapte de SP het nieuwe jaar af met een geslaagde nieuwjaarsborrel. Tientallen leden bezochten de borrel die meteen als de start van de campagne gold.

SP-lijsttrekker Hanne Drost benadrukte de start van dit bijzondere jaar waarin we een nieuwe gemeenteraad kiezen. 'Op 21 maart gaan we naar de stembus en kunnen we kiezen voor een Den Haag waarin de menselijke maat centraal staat en waarbij we kiezen voor goede zorg, voldoende betaalbare woningen en veilige buurten', aldus Drost.

Tijdens de bijeenkomst werd Carla Zoutenbier in het zonnetje gezet. Carla strijdt met thuiszorgmedewerkers tegen de bezuiniging van uren waarmee ouderen worden geconfronteerd. Drost: 'Al geruime tijd maakt de SP zich grote zorgen over de nieuwe manier waarop de gemeente Den Haag uren thuiszorg toekent en waarbij ouderen moeten inleveren op de uren. Wat de SP betreft gaat dit systeem op de schop'.

De SP-leden konden meteen een bezoek brengen aan het museum en de grote collectie historische trams en bussen bekijken. Ook werd er een rondleiding georganiseerd waarbij meer verteld werd over de geschiedenis van de HTM en de grote verwevenheid tussen Den Haag en deze verlener van kwalitatief goed openbaar vervoer.

Foto: Dirk van Oostaijen