Actie voor de Haagse Skatecultuur

27 januari 2021

Actie voor de Haagse Skatecultuur

Foto: SP

Afgelopen zomer zijn we in actie gekomen voor waardering voor de Haagse skatecultuur. De skatecultuur leeft in Den Haag! Elke dag zijn er veel mensen te vinden bij het skatepark op het Malieveld en bij het stadhuis. Toch missen we een aantal faciliteiten. Zo is er behoefte aan verlichting bij het skatepark op het Malieveld, zeker tijdens de winter. Daarnaast zou een watertappunt op deze plek een mooie toevoeging zijn, zeker tijdens warme zomerdagen. Zo’n watertappunt zou een uitkomst zijn voor de skaters, maar ook voor de vele sporters die elke dag naar het Malieveld komen. Verder zou de stad Den Haag zichzelf op de kaart kunnen zetten als stad met waardering van de skatecultuur, zeker nu skaten een Olympische sport is geworden. De ultieme waardering van de gemeente Den Haag zou het bouwen van een publiek, overdekt skatepark zijn. Zo kan Den Haag de skateplek van Nederland worden!

Nu de lente langzaam weer in aantocht is gaat onze actie door! Actievoeren is door de coronacrisis fysiek lastig geworden, maar onze online petitie werd binnen no-time honderden keren getekend! De komende maand willen we online de aandacht trekken voor de Haagse skatecultuur. Dit kan door een boodschap te plaatsen op je sociale media waarin je de gemeente oproept om eindelijk eens aandacht te geven aan de tientallen skaters die elke dag in Den Haag te vinden zijn en leven geven aan de stad. Je kan de wethouder oproepen om de verlichting en het watertappunt te plaatsen of je volgers oproepen onze petitie te tekenen. Een voorbeeld van zo’n post vind je onder dit bericht. Tijd dat de gemeente Den Haag eindelijk hun skaters gaat waarderen en een goede plek biedt!

Teken de petitie hier!