Red het Spui!

29 mei 2021

Red het Spui!

Honderden skaters demonstreerden vandaag voor het stadhuis voor het redden van hun skateplek. De SP steunt de skaters in hun strijd en was daarom vandaag bij de demonstratie aanwezig.

Het Spuiplein is voor veel Haagse skaters een belangrijke plek. De locatie heeft niet alleen perfect steen om op te skaten, veel mensen hebben hier vrienden gemaakt of zelfs hun grote liefde gevonden. De plek hoort daarom bij de Haagse skatecultuur. Met het opknappen van het Spuiplein lijkt daar een einde aan te komen. Skaters was beloofd mee te kunnen praten over de toekomst van het plein, maar uit de plannen blijkt daar weinig van. Het geplande steen is niet geschikt.

"Wat ons betreft is het Spuiplein van de stad", aldus fractievertegenwoordiger Rick Hoefsloot. "Dat betekent dat ook de skaters er een mooie plek moeten hebben. Hier zal ik tijdens de komende debatten over het plein aandacht voor vragen. De skaters kunnen op de SP rekenen."

Al eerder kwamen skaters met de jongeren van de SP Den Haag in actie voor meer aandacht voor de Haagse skatecultuur. De skaters eisen een watertappunt en verlichting bij de skatebaan op het Malieveld en een indoor skatebaan die voldoet aan de Olympische eisen. Hier blijven de jongeren zich voor inzetten.