Haagse SP gemeenteraadsfractie zoekt een beleidsmedewerker

Haagse SP gemeenteraadsfractie zoekt een beleidsmedewerker

Foto: SP Den Haag

Vacature: beleidsmedewerker

Ben je geïnteresseerd in lokale politiek en wil je samen met een enthousiast team werken aan een socialer Den Haag? Dan is de Haagse SP gemeenteraadsfractie op zoek naar jou!

Wie zijn wij?

De Haagse SP-fractie is een kleine fractie met grote idealen. Zowel binnen als buiten het IJspaleis zetten we ons in voor een menselijker en socialer Den Haag. Dit doen wij door in de gemeenteraad voorstellen te doen en het college scherp te houden, maar ook door samen met bewoners en bondgenoten in de stad acties op te zetten.

Wat ga je doen?

Je ondersteunt de fractie in het dagelijkse politieke werk en het voorbereiden van debatten: bijvoorbeeld met het schrijven van spreekteksten, voorstellen en vragen aan het college. Hierbij volg je de lokale actualiteit op de voet en help je de fractie om problemen te vertalen in concrete oplossingen. Daarnaast maak je de successen en standpunten van de Haagse SP bekend onder een zo groot mogelijk publiek: zowel richting de media, online als in de buurten. Ook ondersteun je de fractie in het opbouwen van relaties met bewoners en organisaties en werk je samen met actieve SP-vrijwilligers, bijvoorbeeld door werkbezoeken en actiebijeenkomsten te organiseren en bij te wonen.

Wie zoeken wij?

Je voelt je verbonden met de stad Den Haag en draagt linkse politiek en de SP een warm hart toe. Ook beschik je over een goede politieke antenne en ben je in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden bij het lezen van beleidsstukken. Daarnaast kun je vlotte teksten schrijven: zowel voor in debatten als voor (sociale) media. Omdat we een klein team zijn zoeken we iemand die goed zelfstandig kan werken, organisatorisch sterk is en deadlines kan bewaken. In verband met de raadsvergaderingen zoeken we bovendien iemand die 1 à 2 keer per maand op donderdagavond beschikbaar is. Ook kun je snel schakelen en presteer je goed onder druk, bijvoorbeeld als er sprake is van een belangrijke actuele ontwikkeling.

Daarnaast zijn de volgende eigenschappen niet vereist, maar wel een pré:

· Up to date kennis op het gebied van social media en het maken van pakkende online content (zowel in beeld als woord).

· Affiniteit met de thema’s wonen en stadsontwikkeling, milieu en klimaat, verkeer en vervoer.

We bieden een dienstverband aan van minimaal 0,8 fte en maximaal 1,0 fte (30 – 37,5 uur per week) op basis van een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren.

Wat bieden wij?

· De kans om te werken in een idealistisch en gezellig team, met veel ruimte voor eigen initiatief en humor.

· Salariëring volgens het SP-loongebouw en prima secundaire arbeidsvoorwaarden.

· Een mooie kans om werkervaring op te doen in een politieke omgeving en een inspirerend netwerk op te bouwen in de stad.

Solliciteren kan door voor maandag 27 februari 2023 een sollicitatiebrief en cv te sturen naar sp@denhaag.nl, o.v.v. vacature beleidsmedewerker. Vragen? Neem dan contact op met Lesley Arp (fractievoorzitter, 06 464 167 11).