Samen kijken naar ‘Over Leven’

15 juli 2023

Samen kijken naar ‘Over Leven’

Foto: SP

Donderdag 13 juli kwamen we bij elkaar in Grand Café Utopie om samen naar de documentaire Over Leven te kijken. Deze documentaire, gemaakt door Lieke Smits van de FNV, laat de verhalen zien van mensen met een normale baan in Nederland die toch niet rond kunnen komen.

De indringende verhalen maakten veel indruk op de aanwezigen. Na het kijken van de documentaire gingen we in gesprek met Lieke en zorgverlener Roy, één van de personen die wordt gevolgd in de documentaire. Roy vertelde aan de zaal hoe het mis gaat op zijn werk. Hij heeft een heel groot hart voor de zorg, maar het werk wordt hem door structurele onderbetaling en regeldruk steeds moeilijker gemaakt. Lieke onderstreepte hoe hard mensen met hele normale banen werken in Nederland, maar benadrukte ook hoe scheef de verhoudingen tussen managers en bazen en de mensen op de werkvloer is geworden.

Daarom laten we het er niet bij zitten. 17 september om 13:00 organiseert de SP een demonstratie op het Koekamp om samen te laten zien dat we het niet pikken dat mensen zoals Roy steeds weer achter worden gesteld. Kom ook! Kijk op prinsjesdagprotest.nl.