Honderden handtekeningen voor bus 13

18 november 2008

Honderden handtekeningen voor bus 13

Ruim 900 bewoners van de buurt rond de Erasmusweg en winkelcentrum Leyweg ondertekenden de oproep om bus 13 terug te krijgen. Joke van Wichen van actiecomité "Bus 13 terug", bood deze stapel handtekeningen donderdag 6 november aan wethouder Smit (Verkeer en Vervoer) aan samen met een bundel verhalen van gedupeerden. De SP ondersteunt het comité van harte.

Joke van Wichen spreekt de wethouder toeJoke van Wichen spreekt de wethouder toe

Het actiecomité had een speciale HTM-actiebus geregeld zodat een delegatie oudere buurtbewoners naar het stadhuis kon komen om de overhandiging ook persoonlijk te ondersteunen. De buurtbewoners konden zich helemaal vinden in de noodkreet van van Wichen.

Actiebus 13 met boze buurtbewoners op weg naar het stadhuisActiebus 13 met boze buurtbewoners op weg naar het stadhuis

Comitévoorzitter Joke van Wichen sprak de raad duidelijk toe. De wethouder beloofde haar dat hij zijn best zal gaan doen voor de buslijn. De SP-fractie zal hem in een volgende vergadering verder bevragen over de terugkeer van de zo gemiste bus 13.

Ouderen op de tribune ondersteunen de oproep voor hún bus 13Ouderen op de tribune ondersteunen de oproep voor hún bus 13