Geslaagde manifestatie tegen uitholling thuiszorg op het Plein: de SP blijft actievoeren voor een betere thuiszorg!

18 december 2008

Op woensdagmiddag 17 december was op het Plein in Den Haag een landelijke thuiszorgactie, voorafgaand aan een WMO-debat in de Tweede Kamer. Deze actie was georganiseerd door het comité Zorg Geen Markt. Ook de Haagse SP-afdeling was aanwezig, vergezeld door een groep Haagse thuiszorgmedewerkers.

Haagse thuiszorgmedewerkers verzamelen voor het stadhuis

SP-Tweede Kamerleden Agnes Kant en Renske Leijten maakten de aanwezigen duidelijk dat dit zeker niet de laatste SP-actie in het kader van de thuiszorg zou zijn. Dat actievoeren voor een betere thuiszorg noodzakelijk is bleek uit de zorgwekkende verhalen van thuiszorgmedewerkers en
-cliënten: nog steeds werken er te veel thuiszorgmedewerkers onder slechte arbeidsvoorwaarden en ontvangen cliënten niet de hulp die zij nodig hebben door slechte indicatiestellingen. Ook de Haagse SP-afdeling zal de ontwikkelingen binnen de thuiszorg in Den Haag nauwlettend in de gaten blijven houden.

De SP in actie voor een betere thuiszorg