Zorg

De SP zet zich in voor een kwalitatief goede thuiszorg in Den Haag op buurtniveau. Hier een overzicht van alle berichtgeving op de Haagse SP site over zorg.
Zie ook: sp.nl/zorg
27 juni 2016

1 juli: Zorgavond met Henk van Gerven

Foto: Inge van de Vooren

Aanstaande vrijdag 1 juli komt SP Tweede Kamerlid Henk van Gerven naar Den Haag om te vertellen over de landelijke campagne voor een Nationaal ZorgFonds. Hierbij zal hij onder andere ingaan op de tekortkomingen van het huidige zorgstelsel en de macht van de zorgverzekeraars. Vind jij ook dat er een einde moet komen aan het eigen risico en het verspillende overstapcircus van zorgverzekeraars? Kom dan ook op 1 juli naar onze zorgavond in de Bazaar of Ideas!

27 juni 2016

Veel steun voor Nationaal ZorgFonds op Parkpop

Foto: Inge van de Vooren

Krijg jij ook zo’n hoge bloeddruk van je eigen risico? Parkpopbezoekers stonden gisteren in de rij om de campagne voor een Nationaal ZorgFonds te steunen en gratis hun bloeddruk te laten meten. Maar liefst 171 mensen tekenden de petitie voor één Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico en 57 mensen bestelden het actiepakket.

4 december 2015

Van Rijn: Den Haag voldoet niet aan Wmo

De gemeente Den Haag voldoet bij de afhandeling van zorgvragen niet aan de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Dit blijkt uit de reactie van staatssecretaris Van Rijn op vragen van de SP Tweede Kamerfractie. Zowel in de Kamer als in de gemeenteraad trok de SP aan de bel over het feit dat de gemeente Den Haag bepaalde Wmo-aanvragen beoordeelt met een computerprogramma, zonder hierbij persoonlijk contact op te nemen met zorgbehoevenden.

2 september 2015

SP steekt ambulancepersoneel hart onder de riem

Foto: Bart van Kent

Op woensdag 2 september voerden ambulancemedewerkers met luide sirenes op het Spuiplein in Den Haag actie voor een betere cao. Tweede Kamerlid Renske Leijten stak hen een hart onder de riem en vrijwilligers van de Haagse SP deelden koffie en hartsnoepjes uit.

29 augustus 2015

Red de Zorg Comité actief ter land en op het water!

Foto: Inge van de Vooren

Sinds 14 juli vraagt het Red de Zorg Comité Haaglanden op allerlei creatieve manieren aandacht voor de desastreuze gevolgen van de bezuinigingen op de zorg. De SP Den Haag was, als een van de medeoprichters van het comité, bij verschillende acties aanwezig.

23 juli 2015

Red de Zorg Comité Den Haag opgericht

In Den Haag is op 14 juli het Red de Zorg Comité Den Haag/Haaglanden opgericht door onder meer de SP Den Haag. Naast de SP zijn de Haagse Stadspartij, FNV Senioren, FNV Taxi, FNV Lokaal, CNV, Terug naar de Bossen, PGB Houders, medewerkers van WZH, HagaZiekenhuis, Parnassiagroep, TSN en uit de GGZ actief in het Comité.

Grote zorgen over sluiting dagbesteding Wagenstraat (Den Haag FM)

"De SP in de Haagse gemeenteraad maakt zich grote zorgen over de voorgenomen sluiting van het Sterhuis voor psychiatrische patiënten aan de Wagenstraat." Bron: Den Haag FM

14 januari 2015

Grote zorgen over sluiting dagbesteding Wagenstraat

De SP heeft meerdere signalen ontvangen over de voorgenomen sluiting van de dagbesteding Sterhuis aan de Wagenstraat. Deze voorziening van Parnassia wordt met sluiting bedreigd vanaf 1 februari. De cliënten verkeren nog steeds in onzekerheid en weten niet wat er gebeurt met hun dagbesteding. SP-fractievoorzitter Bart van Kent: "Het gaat hier om mensen die vaak door een ernstige gebeurtenis of door een beperking niet kunnen werken en via de dagbesteding toch iets om handen hebben. Nu dit met sluiting wordt bedreigd zorgt dit niet alleen voor grote onrust onder deze mensen, maar wordt de kans op overlast en zwerven op straat groot. Daarom wil de SP dat deze voorziening blijft bestaan".

Bezorgde SP: 'Organiseer zorg zo veel mogelijk op wijkniveau' (Dichtbij.nl)

"DEN HAAG - Het stadsbestuur laat na om de overhead en de bureaucratie in de zorg aan te pakken, ook wordt de zorg niet dichter bij de inwoners georganiseerd. De SP hekelt deze keuzes van het stadsbestuur, omdat er over twee weken al ingestemd zou moeten worden met de zorgplannen. Of dat gaat lukken met een recordaantal nadere uitwerkingen en brieven, is nog maar de vraag." Bron: Dichtbij.nl