Zelfverrijking en slecht management leiden tot overname Meavita Den Haag.

21 februari 2009

Zelfverrijking en slecht management leiden tot overname Meavita Den Haag.

De overname van Meavita Den Haag is een feit. 13 miljoen in het rood!

Op vrijdag 20 februari 2009 kwam het bericht dat met onmiddellijke ingang de huishoudelijke hulp van Meavita Den Haag wordt overgenomen door Thuiszorg Service Nederland (TSN). Dit bedrijf is een dochteronderneming van Asito (Alle stof in twente opgeruimd) dienstengroep. “Of wij met deze overname blij moeten zijn is nog de vraag” aldus Tymen Colijn SP raadslid.

Deze onderneming is ook door schaalvergroting en allerlei samenwerkingsverbanden ontstaan. Inmiddels met 13.000 personeelsleden en 125 vestigingen.”Je moet je afvragen of de door de SP zo gewenste menselijke maat hier tot zijn recht komt”. Er zijn veel vragen. Bijvoorbeeld: “Wat zijn de kwaliteitseisen van de huishoudelijke hulp? Hoe is de bereikbaarheid voor de cliënten? Gaan de ex-medewerkers van Meavita nu onder de schoonmaak CAO vallen? En hoe inzichtelijk zijn de financiën? Kan deze onderneming zoals Meavita ook niet ten onder gaan aan de topsalarissen van de vele managers en slecht management?
De verantwoordelijk wethouder Bert van Alphen (GroenLinks) spreekt voor de radio zijn vertrouwen uit. De SP is benieuwd waarop hij dit baseert. Na de berichtgeving heeft onze fractie door middel van schriftelijke vragen direct om opheldering gevraagd. Binnenkort wordt duidelijk wat een en ander betekend voor de toekomst van de levering van de huishoudelijke hulp in Den Haag.
Vooruitlopend hierop heeft de SP fractie al meerdere malen zich uitgesproken dat het inzetten van schoonmaakbedrijven onacceptabel is.