Bloembinderij krijgt toch nieuw paviljoen

3 december 2009

Bloembinderij krijgt toch nieuw paviljoen

Gisteren werd bekend dat Bloembinderij Van der Maat toch een nieuw bloemenpaviljoen mag bouwen bij winkelcentrum Leyenburg. De SP-fractie, die zich de afgelopen maanden heeft ingezet voor de nieuwbouwplannen van de bloembinderij, is blij met dit nieuws. Zie hieronder een artikel uit AD / Haagsche Courant van 3 december 2009.

Bloemenpaviljoen mag op de plaats van pompstation
(AD/Haagsche Courant, 3 dec 2009)

DEN HAAG - Op de plek van een voormalig benzinestation op de parkeerplaats van het winkelcentrum Leyenburg mag toch een bloemenpaviljoen komen. Dat schrijft wethouder Henk Kool (PvdA, economische zaken) aan de gemeenteraad. Bloembinderij Van der Maat is nu nog in het centrum gevestigd, maar hij kocht een stukje grond op de parkeerplaats om daar een groter paviljoen neer te zetten. Dat stuitte aanvankelijk op bezwaren bij de gemeente. Maar na een nieuw gesprek tussen Kool en de ondernemer zijn de problemen uit de weg geruimd. De SP in de Haagse gemeenteraad maakte zich in het verleden hard voor de bloembinder. Dat de wethouder nu nieuwe informatie heeft en het daarom toestaat, is klets,'' aldus fractievoorzitter Ingrid Gyömörei. Maar wij zijn blij dat het nu toch mag. Al zit er nog een groot verschil tussen een plan en bouwen. Wij zullen het daarom goed blijven volgen.''