Vreugde bij feestje terugkeer bus 13

14 februari 2010

Vreugde bij feestje terugkeer bus 13

Op zaterdag 13 februari vierden buurtbewoners en de SP samen met de familie van Joke van Wichen een feestje om de terugkeer van de oude buslijn 13 te vieren. In april 2009 werd duidelijk dat het actiecomité ‘Bus 13 terug’ na ruim een jaar strijd aan het langste eind had getrokken: de bus ging weer rijden vanaf december 2009. Het actiecomité stond onder aanvoering van Joke van Wichen, die helaas in de zomer van 2009 is overleden. Zij heeft de nieuwe bus dus niet meer langs haar huis mogen zien rijden. Jokes dochters onthulden als eerbetoon aan haar moeder een herinneringsbord bij de halte die ze altijd gebruikte.

Onthulling buslijn 13 SP Den Haag

Dochters Dinie en Hannie van Wichen applaudisseren bij het zojuist door hen onthulde bord.

Willemijne Moes en Mirjam HakHet feestje begon op serieuze toon, waarbij werd terug gedacht aan de strijdbare Joke van Wichen. De onthulling van het bord met haar naam was voor haar familieleden en bekenden een mooi en emotioneel moment. Na de onthulling werd de 'wedergeboorte' van de buslijn feestelijk gevierd. De buurtbewoners waren blij en trots: doordat zij actie haddengevoerd, was er daadwerkelijk iets verbeterd. ‘ACTIE VOEREN WERKT!’ stond er dan ook op de feesttaart die symbolisch door SP raadslid Willemijne Moes en Mirjam van der Hak van het actiecomité werd aangesneden.

Taart buslijn 13 SP Den HaagDe taart met een boodschap …

De feestgangers werden getrakteerd op beschuit met muisjes, live muziek van Frenk van Meeteren en de taart met een boodschap. In de speeches van Dinie van Wichen, Willemijne Moes en SP Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen werden alle actievoerders, handtekenigzetters en ook de HTM bedankt voor de steun aan de actie.

Sharon Gesthuizen SP-kamerlid SP Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen: “politiek maak je gewoon in je eigen buurt"

Deze geslaagde actie voor een beter openbaar vervoer, is zeker niet de laatste die de SP voert. Op dit moment ondersteunt de Haagse SP de gebruikers van de oude buslijn 129 die in actie zijn gekomen. We zullen samen met hen ook keihard knokken om hun zeer gemiste buslijn terug te krijgen!

Bewoners eisen bus 13 terug!