SP steunt handtekeningenactie jongeren Wateringse Veld

25 oktober 2010

SP steunt handtekeningenactie jongeren Wateringse Veld

Op woensdag 27 oktober zal een groep jongeren en ouders uit Wateringse Veld ruim 800 handtekeningen voor een tweede wijkcentrum overhandigen aan wethouder Karsten Klein. Deze jongeren komen uit de buurten de Vijvers, Lage Veld, de Eilanden en Zonneveld en worden gesteund door ROOD, de jongerenorganisatie van de SP.

Jongeren hebben eerder dit jaar samen met ROOD, jong in de SP handtekeningen opgehaald in Wateringse Veld

Lesley Arp van ROOD: “Rondom het Lage Veld wonen heel veel jongeren. Deze jongeren worden geregeld weggestuurd wanneer ze op straat hangen. Daarom is één wijkcentrum in de hele wijk Wateringse Veld niet genoeg. We beseffen ons dat de bouw van een tweede wijkcentrum tijd kost. Daarom zijn wij daarnaast voor de plaatsing van een tijdelijk jeugdhonk in de omgeving Lage Veld. De jongeren hebben zelf een prachtig ontwerp voor dit jeugdhonk gemaakt dat ze op 27 oktober aan de wethouder zullen overhandigen”.

Opmerkelijk is dat een tijdelijk jeugdhonk in de vorm van een tweedehands bus al voor de zomer door het stadsdeel is toegezegd aan de actiegroep. Deze bus zou in de zomervakantie worden ingezet. Onlangs bleek dat de desbetreffende bus nog in Vlaardingen staat! “Een gemiste kans”, aldus Arp. “Wij willen dat de wethouder laat zien dat hij de oproep van de jongeren en ouders serieus neemt en nu eindelijk werk maakt van de plaatsing van een jeugdhonk”.

De handtekeningenactie voor een tweede wijkcentrum wordt eveneens ondersteund door het Bewonersplatform Wateringse Veld. Het aanbieden van de handtekeningen zal op woensdag 27 oktober om 16.30 in het Atrium van het stadhuis plaatsvinden. Betuig je steun en kom ook woensdagmiddag naar het Stadhuis!