Dubbele marketing is geldverspilling

20 april 2011

Dubbele marketing is geldverspilling

Ingrid Gyömörei De SP is verbaasd dat Den Haag twee verschillende bureau's kent die de stad promoten, één voor de hele stad en één voor Scheveningen alleen. Fractievoorzitter Ingrid Gyömörei wil weten hoe het precies zit met die dubbele promotie. "Ik ben ook trots op Den Haag en Scheveningen, maar om het dubbel te promoten is wat veel van het goede. Hetzelfde werk wordt door twee verschillende bureaus gedaan en dat geld kunnen we beter besteden."

Gyömörei is benieuwd of het klopt dat beide marketingbureaus financieel worden ondersteunt door de gemeente. “Het is wel vreemd dat destijds Stichting Promotie Den Haag is overgegaan in Den Haag marketing omdat de promotie van de stad te veel versnipperd was geraakt, terwijl er blijkbaar een aparte melkkoe van Scheveningen wordt gemaakt. Het lijkt erop dat hier een speeltje voor de voorzitter Stolte, voormalig CDA-wethouder ontwikkeling en beheer Scheveningen, is opgetakeld."

De kleine hotels in Scheveningen hebben het moeilijk sinds de crisis en vroegen de gemeente om hulp. Los van wat toezeggingen is er niet veel gebeurd. Op initiatief van de gemeente is Stichting Marketing Scheveningen opgericht. Dit wordt voor 50% gefinancierd door de gemeente en voor 50% door de Scheveningse ondernemers. "Naast een nieuw logo heb ik nog bar weinig gezien van Stichting Marketing Scheveningen. In plaats dat de gemeente ze helpt, worden de Scheveningse ondernemers met dubbele kosten opgezadeld.", aldus Gyömörei. De SP heeft schriftelijke vragen gesteld aan de wethouder over deze kwestie.