Fractie blij met akkoord Haagse Markt

19 juni 2011

Fractie blij met akkoord Haagse Markt

De SP-fractie is verheugd dat er nu een akkoord is bereikt tussen de ondernemers van de Haagse Markt en de gemeente Den Haag. Er is na jaren van onduidelijkheid dan nu eindelijk duidelijkheid over de toekomst van de markt. De komende jaren wordt de markt en de omgeving opgeknapt op kosten van Europa, de gemeente en de ondernemers zelf.

Ingrid Gyömörei: "het gesteggel over de Haagse Markt heeft nu lang genoeg geduurd en ik ben blij dat de ondernemers afspraken hebben kunnen maken met de gemeente. Dat verdient deze markt namelijk als grootste en kleurrijkste markt van Europa."Gyömörei is van mening dat bij de uitvoer van het akkoord goed geluisterd moet worden naar de ondernemers en dat zij er ook bij betrokken worden. Ook is de fractievoorzitter blij dat er eindelijk geïnvesteerd wordt in een grote publiekstrekker waar inwoners ook nog iets aan hebben "Ik zie liever dat dit geld naar een trekker als de Haagse Markt gaat waar toeristen op af komen en waar gezinnen met een klein inkomen hun wekelijkse boodschappen doen, dan bijvoorbeeld het naar Den Haag halen van een World Trade Center."