SP en GroenLinks geschokt over ontwikkelingen Koorenhuis

24 augustus 2012

SP en GroenLinks geschokt over ontwikkelingen Koorenhuis

SP en GroenLinks zijn geschokt door de berichtgeving in de AD/Haagsche Courant over de benarde positie van het Koorenhuis, hét Haagse centrum voor cultuureducatie. De twee partijen maken zich grote zorgen over het dreigende massaontslag van bijna 200 werknemers. GroenLinks en de SP verwijten de wethouder Cultuur, Marjolein de Jong (D66), dat zij heeft zitten treuzelen waardoor de directie nu waarschijnlijk genoodzaakt is om een massaontslag aan te kondigen. Al voor de zomer was duidelijk dat er meer helderheid voor het Koorenhuis moest komen. Een meerderheid van VVD, D66, PVV en CDA hebben toen een verzoek tot een debat afgewezen.

SP-raadslid Bart van Kent: “De SP maant de wethouder tot snelle actie en duidelijkheid, anders stevent het Koorenhuis regelrecht af op een faillissement.”
GroenLinks-fractievoorzitter David Rietveld: “GroenLinks vindt het onbehoorlijk dat de wethouder het Koorenhuis zo lang laat bungelen. Dit is een keiharde klap voor cultuureducatie in Den Haag.”

Van Kent en Rietveld verwachten dat de D66-wethouder meteen in actie komt om onherstelbare schade aan het Koorenhuis te voorkomen. Het Koorenhuis kan nu alle steun gebruiken. De gemeenteraadsleden roepen daarom alle cultuurliefhebbers op de petitie voor het Koorenhuis te ondertekenen.