Na regen komt zonneschijn, na Rutte komt Roemer!

3 september 2012

Na regen komt zonneschijn, na Rutte komt Roemer!

De sfeer zat er vandaag goed in op het Haagse UIT-festival. Vier op de vijf mensen wilde een SP folder en spons hebben. “Deze populariteit voor de SP is ongekend. Ik ben al jaren actief voor de SP en sta vaak voor de partij op straat, maar zo'n populariteit heb ik nog nooit meegemaakt” zegt Haags Kamerkandidaat Daniël de Wit. Emile Roemer en Renske Leijten, zorgwoordvoerdster en nr. 2 op de SP-kandidatenlijst, doen het volgens de mensen goed. De één vindt Emile Roemer ‘een leuke vent’ en de ander ziet in hem de gedroomde premier die het land sociaal uit de crisis helpt.

SP'ers in gesprek met bezoekers van het UIT-festival

Veel mensen zien in dat Mark Rutte en Geert Wilders in de afgelopen jaren nagenoeg niets voor Nederland hebben betekend, integendeel zegt een vrouw “Ze zijn alleen maar aan het afbreken wat wij gezamenlijk opgebouwd hebben”. Mensen maken zich druk over de positie van de Partij van de Arbeid. Zij hopen niet dat Samsom na de verkiezingen rechts aan een meerderheid helpt en eisen helderheid voor de verkiezingen van Samsom.

Kampioen sponzenuitdeler Paul Junier had er ook vandaag veel zin in

Vandaag was de SP niet alleen te vinden in het stadscentrum op het UIT-festival, ook deelde SP'ers folders en sponzen uit op het Prins Hendrikplein in het Zeeheldenkwartier en in het Zuiderpark.

De SP'ers op het Spuiplein onder leiding van kandidaat kamerlid Daniël de Wit