De tijd is gekomen in Theater aan het Spui

8 maart 2013

De tijd is gekomen in Theater aan het Spui

Het Theater aan het Spui vierde op 6 maart haar 20e verjaardag. Op deze leeftijd is het Theater toe aan nieuwe tribunes en om dit te bekostigen zette Spuigenoten een bijzondere actie op poten: De Tijd Is Gekomen. 14 uur lang beeldden theaterliefhebbers een levende digitale klok uit. De Haagse SP afdeling deed mee om het Theater te steunen.

De SP'ers beeldden samen een levende digitale klok uit

Elke deelnemer kreeg gedurende 40 minuten een stoel toegewezen: Wanneer het digitale cijfer jouw stoel raakt, blijf je zitten, maar wanneer je niet nodig bent loop je van de tribune af. De twee cijfers die de minuten uitbeelden, hadden het dus het drukst omdat ze snel veranderen. Zo ging het uren door met ploegen vrijwilligers.

Het was een gezellig feest met hapjes en Indisch eten, de 40 minuten waren zo voorbij onder leiding van twee enthousiaste regisseurs. Met de opvallende t-shirts waren de Haagse SPers goed herkenbaar tussen de figuranten. De klok liep real-time tussen 10.00 en 00.00, de openingstijden van het Theater.