Laat jonge scouts niet in de kou zitten

11 maart 2013

Laat jonge scouts niet in de kou zitten

De SP wil dat de gemeente Den Haag ingrijpt en zorgt voor adequate huisvesting voor scoutingvereniging Brigitta Valentijn. Op dit moment zit de vereniging gehuisvest in wijkcentrum de Lijsterbes. Dit wijkcentrum staat echter op de nominatie om gesloten te worden en de scoutingvereniging lijkt compleet vergeten te zijn. SP-raadslid Bart van Kent: “via ouders heb ik begrepen dat er al weken geen verwarming meer is doordat het gas is afgesloten en dat het een bende is in het pand. Toen ik er vorige week langsging zag ik dat ook de ramen dichtgetimmerd waren met hout. Een totaal bizarre situatie en niemand bij de gemeente lijkt zich te bekommeren om deze vergeten vereniging. Ik wil dat de gemeente snel in overleg gaat en zorgt voor een snelle oplossing van dit probleem"

De ramen van het scoutinggebouw zijn inmiddels dichtgetimmerd

Inmiddels heeft de SP opheldering over deze situatie gevraagd aan het gemeentebestuur en om snel ingrijpen verzocht. De SP was altijd tegen de bezuinigingen op wijkcentra, waardoor een groot deel de deuren moeten sluiten. “De organisaties die gebruik maken van de wijkgebouwen mogen niet in steek worden gelaten en CDA-wethouder Klein moet snel zijn belofte waarmaken om iedereen fatsoenlijk onder te brengen." Aldus van Kent. Sowieso vraagt de SP zich af wat er gaat gebeuren met het voormalig wijkcentrum. Het gebouw heeft een karakteristieke uitstraling en het zou zonde zijn als dit tegen de vlakte moet, omdat er geen nieuwe bestemming voor gevonden kan worden.

Schriftelijke vragen van de SP