Wijkvereniging De Kruin verdient alle ruimte

4 februari 2014

Wijkvereniging De Kruin verdient alle ruimte

De SP wil dat wijkvereniging De Kruin niet gesloten wordt, voordat een alternatieve locatie gevonden is. De partij heeft afgedwongen dat de wethouder zich gaat inspannen een alternatieve locatie te zoeken. De gemeente wil op de plek waar het wijkcentrum nu gevestigd is, acht kavels grond te koop aanbieden. De vereniging is zeer succesvol en draait volledig op vrijwilligers. Eerder ging SP-kandidaat raadslid Hannie van der Sman op bezoek bij De Kruin: "Het kan niet zo zijn dat een succesvolle wijkvereniging na veertig jaar de nek omgedraaid wordt. Dit stadsbestuur heeft de mond vol over vrijwilligers, laten we dan met z'n alle de vele vrijwilligers in deze stad en de initiatieven vanuit deze mensen koesteren in plaats van tegenwerken".

De voorzitter en een bestuurslid van wijkvereniging De Kruin

Vorige week gaf de wethouder uiteindelijk toe mee te werken aan een alternatieve locatie voor De Kruin. Hiervoor wordt een half jaar uitgetrokken. De SP is blij dat hiermee de succesvolle wijkvereniging kan blijven draaien. "Met dank aan de insprekers namens De Kruin en druk vanuit de SP, HSP en D66 is het gelukt de wethouder te overtuigen. Als het aan de SP ligt worden alle wijkverenigingen gesteund door het stadsbestuur".

De tafeltennisvereniging die op dinsdag gebruik maakt van het wijkcentrum