Multicultureel vrijetijdscentrum moet van tafel

13 maart 2014

Multicultureel vrijetijdscentrum moet van tafel

De SP wil dat het multicultureel vrijetijdscentrum van tafel gaat. Al eerder stelde de SP voor om het centrum niet te bouwen, vanwege de hoge kosten en de verdringing van de gevestigde ondernemers in de buurt. Nu de aanbesteding is mislukt is wat de SP betreft een nieuwe kans om dit achterhaalde plan naar de prullenbak te verwijzen. Het vrijetijdscentrum bevat veel nieuwe winkelruimten en is daarom een serieuze bedreiging voor de ondernemers die zich gevestigd hebben op de Paul Krugerlaan. SP-fractievoorzitter: "Het liefst zien wij dat de plannen rondom het multicultureel vrijetijdscentrum geschrapt worden. Vanwege de crisis en de verhoging van de BTW door PvdA en VVD hebben ondernemers het al lastig zat. Extra concurrentie zorgt alleen maar voor meer leegstand en het geld van de gemeente kan beter besteed worden".

De Laatste jaren heeft het gemeentebestuur miljoenen euro's gespendeerd aan de Paul Krugerlaan. "Nu het eindelijk steeds beter gaat met de ondernemers op deze laan, gaat nota bene de gemeente zorgen voor weer extra concurrentie in juist de categorie ondernemers die succesvol zijn op de Paul Krugerlaan. Een slechte zet dus. Daarnaast hebben veel ondernemers bij de SP aangegeven niet betrokken te zijn door de gemeente bij de plannen rondom het multicultureel vrijetijdscentrum. Dit moet anders. Het wordt tijd dat ook de kleine ondernemers volwaardig gesprekspartner worden van de gemeente bij plannen in de stad", aldus Gyömörei.