Positieve woorden van MKB Den Haag

18 maart 2014

Positieve woorden van MKB Den Haag

Afgelopen zondag gaf Michaël van Straalen, voorzitter van MKB Nederland, aan dat de SP een partij is met een duidelijke en goede visie op het midden- en kleinbedrijf (MKB). Uit een persbericht van vandaag van MKB Den Haag blijkt ook dat de lokale ondernemersclub graag zaken doet met de SP.

De voorzitter MKB Den Haag Gert van der Houwen: "Wij hopen op meer inhoudelijke reacties op ons stemadvies, net als de SP nu heeft gedaan. Op landelijk niveau staat de SP bekend als ondernemerspartij, zeker voor de wat kleinere ondernemer en de ZZP’er. Je kunt van mening verschillen over de beste oplossing, maar de SP laat wel duidelijk zien echt belang te hechten aan de positie van de ondernemer in Den Haag." SP-lijsttrekker Bart van Kent is blij met deze positieve woorden van de lokale ondernemersclub. "De lokale ondernemers zijn van groot belang voor de lokale economie. Reden waarom de SP de verlaging van de OZB in stand houdt, ondernemers wil betrekken bij aanbestedingen van de gemeente en startende ondernemers wil ondersteunen", aldus Van Kent.

Het persbericht van MKB Den Haag volgt naar aanleiding van het stemadvies voor de gemeenteraadsverkiezingen. De SP scoorde daar minder in. Op basis daarvan heeft SP-lijsttrekker Bart van Kent contact gezocht en nog eens het verkiezingsprogramma overlegd waarin een aantal duidelijk speerpunten staan die belangrijk zijn voor de ondernemers in Den Haag. MKB Den Haag prijst nu deze inhoudelijke reactie van de SP en roept alle Haagse partijen op kritisch te kijken naar belangrijke punten voor ondernemers. Van Kent: "We zijn blij met deze positieve woorden van het MKB Den Haag. De komende jaren willen de contacten nog meer aanhalen en ons inzetten voor een MKB-vriendelijk Den haag".