Actie voor behoud De Kruin

30 mei 2014

Actie voor behoud De Kruin

Op maandagavond 2 juni onthult de SP een protestbord om aandacht te vragen voor wijkvereniging De Kruin. De gemeente heeft inmiddels mogelijk gemaakt dat particulieren een optie kunnen nemen op de grond, waarop de vereniging gevestigd is. Hierdoor komen de activiteiten van de wijkorganisatie in het gedrang, omdat de gemeente nog geen alternatieve locatie heeft aangeboden. SP-raadslid Aisha Akhiat: "De vele vrijwilligers doen goed werk in de Bomenbuurt, daarom is de SP van mening dat de wijkvereniging een alternatieve locatie aangeboden moet krijgen. Deze locatie moet betaalbaar zijn en de huidige activiteiten moeten daarin voortgezet kunnen worden. Omdat de gemeente nu al de grond onder de wijkvereniging gaat verkopen, dringt de tijd. Wij roepen de wethouder op om nu over de brug te komen met een alternatief".

De onthulling van het bord zal maandagavond 2 juni plaatsvinden om 19.00 voor het wijkgebouw van De Kruin, aan de Acaciastraat 178A. Het protestbord zal geplaatst worden bij de verkoopborden van de gemeente waarop de kavels aangeboden worden. De tekst op het protestbord luidt: "Dit buurthuis heeft de toekomst".