Opheldering gevraagd over zorgverzekering

25 november 2014

Opheldering gevraagd over zorgverzekering

De SP heeft opheldering gevraagd aan het stadsbestuur over de tweetal zorgverzekeringen die de gemeente aanbiedt. Bij beide verzekeringen is het mogelijk om een aanvullende verzekering af te sluiten waarmee een deel van het eigen risico vervalt, men moet dan nog 50 euro zelf betalen. In brieven van de gemeente staat echter dat de volledige eigen risico niet betaald hoeft te worden.

SP-fractievoorzitter Bart van Kent: "De beide zorgverzekeringen die de gemeente aanbiedt zijn een mooie voorziening voor inwoners met een krappe beurs. Het eigen risico is voor veel van deze mensen onbetaalbaar en het is daarom goed dat men zich daarvoor aanvullend kan verzekeren. Het moet alleen wel duidelijk zijn dat niet iedereen eigen risico moet betalen, je betaald dit alleen wanneer je gebruik maakt van de zorg. Dit moet dus wel duidelijk gecommuniceerd worden. Daarnaast moet de informatie in brieven en folders van de gemeente wel kloppen, vandaar dat we opheldering hebben gevraagd aan de wethouder".

Daarnaast vraagt de partij of de resterende 50 euro eigen risico uit de bijzondere bijstand betaald kan worden. Op deze manier hoopt de SP dat de zorg voor alle inwoners betaalbaar blijft.