Grote zorgen over sluiting dagbesteding Wagenstraat

14 januari 2015

Grote zorgen over sluiting dagbesteding Wagenstraat

De SP heeft meerdere signalen ontvangen over de voorgenomen sluiting van de dagbesteding Sterhuis aan de Wagenstraat. Deze voorziening van Parnassia wordt met sluiting bedreigd vanaf 1 februari. De cliënten verkeren nog steeds in onzekerheid en weten niet wat er gebeurt met hun dagbesteding. SP-fractievoorzitter Bart van Kent: "Het gaat hier om mensen die vaak door een ernstige gebeurtenis of door een beperking niet kunnen werken en via de dagbesteding toch iets om handen hebben. Nu dit met sluiting wordt bedreigd zorgt dit niet alleen voor grote onrust onder deze mensen, maar wordt de kans op overlast en zwerven op straat groot. Daarom wil de SP dat deze voorziening blijft bestaan".

Al enige tijd is er grote onrust onder de cliënten en medewerkers en zij hebben meerdere keren om een gesprek met verantwoordelijk CDA-wethouder Karsten Klein gevraagd. Helaas gaf de wethouder aan geen tijd te hebben. "De SP wil dat de wethouder alsnog in gesprek gaat met deze mensen die ongerust zijn. Ook willen we dat de wethouder bij Parnassia aan de bel trekt en samen naar een oplossing zoekt", aldus Van Kent.

Bij het Sterhuis kunnen de bezoekers meerdere activiteiten doen, zo zijn er schilderactiviteiten en worden er simpele werkzaamheden uitgevoerd.