Grootste Graaieractie in Loosduinen en Mariahoeve

15 mei 2015

Grootste Graaieractie in Loosduinen en Mariahoeve

Foto: Hannie van der Sman

In de meivakantie konden Hagenaars op verschillende plekken stemmen op de Grootste Graaier van Den Haag. De SP organiseert deze oneervolle verkiezing om aandacht te vragen voor exorbitante topinkomens in de (semi)publieke sector. Voor deze verkiezing kan ook online worden gestemd op www.grootstegraaier.nl.

Op zaterdag 9 mei was de SP te vinden in winkelcentrum Mariahoeve. Het winkelend publiek kon ter plekke een stem uitbrengen op een van de vijf genomineerden:

• Dhr. De Glint, bestuurder van Woonzorgcentra Haaglanden (WZH) met een inkomen van 239.938 euro.
  • Dhr. Valk, voorzitter Raad van Bestuur Parnassia Groep met een inkomen van 262.879 euro.
  • Dhr. Hendriks, Raad van Bestuur Bronovo met een inkomen van 206.647 euro.
  • Dhr. Van Geest, bestuurder Florence met een inkomen van 234.606 euro.
  • Dhr. Benschop, directeur van DUWO met een inkomen van 239.728 euro.

Onder de bezoekers van het winkelcentrum heerste veel verontwaardiging over de hoge beloningen die deze vijf topbestuurders ontvangen.

Foto: Inge van de Vooren

Op woensdag 13 mei konden bezoekers van de markt in Loosduinen hun stem uitbrengen. Met name de topman van Parnassia kon die middag op veel stemmen rekenen. In ruil voor hun stem mocht het winkelend publiek op symbolische wijze geld terugpakken van de vijf genomineerden, door een graai te doen uit een koker met chocolademunten.

Foto: Inge van de Vooren