Red de Zorg Comité actief ter land en op het water!

29 augustus 2015

Red de Zorg Comité actief ter land en op het water!

Foto: Inge van de Vooren

Sinds 14 juli vraagt het Red de Zorg Comité Haaglanden op allerlei creatieve manieren aandacht voor de desastreuze gevolgen van de bezuinigingen op de zorg. De SP Den Haag was, als een van de medeoprichters van het comité, bij verschillende acties aanwezig.

De afgelopen maand is er onder meer actie gevoerd bij het Centraal Station, in de Grote Marktstraat, bij de Antiek- en Boekenmarkt op het Lange Voorhout en op het Schollenpopfestival.

Foto: Inge van de Vooren

Op zaterdag 22 augustus mochten kersverse SP-leden Ans en Gerda meteen in het diepe springen: zij voeren op deze zomerse dag in een heuse de Red de Zorg-boot door de grachten van Den Haag. Het comité kreeg hierbij veel bijval van het publiek, zowel langs de wal als op het water. Er werden handtekeningen opgehaald voor de Volkspetitie Red de Zorg, en uiteraard werd er volop opgeroepen voor de grote Red de Zorg demonstratie in Amsterdam op 12 september.

Foto: Inge van de Vooren

Aanmelden voor gratis vervoer naar de demonstratie van 12 september kan via de website van FNV. Informatie over samen reizen vanaf Den Haag volgt binnenkort op deze website.