Campagneverslag #1: een hart voor de zorg

20 februari 2017

Campagneverslag #1: een hart voor de zorg

Foto: Gabriela Gjini

De afgelopen campagneweek stond natuurlijk in het teken van het Nationaal ZorgDebat. Op zaterdag 18 februari trokken tienduizend mensen uit het hele land naar het Malieveld om in actie te komen voor één Nationaal ZorgFonds, zonder eigen risico. Uiteraard was de SP Den Haag goed vertegenwoordigd tijdens deze thuiswedstrijd.

Maar de afgelopen week stond ook in het teken van Valentijnsdag. Daarom vroegen we op 13 februari bezoekers van de Haagse Markt of zij net als de SP ook een hart voor de zorg hebben. We deelden hierbij uitnodigingen voor het Nationaal ZorgDebat uit, voorzien van een zakje hartsnoepjes. De flyeractie was aanleiding voor een hoop boeiende gesprekken over de zorg.

Foto: Lesley Arp

Valentijnsactie op de Haagse Markt

Op diezelfde dag vond het tweede deel van een leerzame scholingsreeks van Sarah Dobbe, campagneleider bij de vakbond, plaats in ons afdelingspand. Sarah vertelde ons alle ins en outs van succesvol campagnevoeren. Ook werd er uitgebreid stilgestaan bij de plannen van de SP om de marktwerking in de zorg aan banden te leggen.

Foto: Lesley Arp

Sarah Dobbe licht het SP-plan voor een Nationaal ZorgFonds toe

Ook voerde ROOD Den Haag afgelopen zondag 19 februari campagne in het Zeeheldenkwartier. De SP sponzen vonden gretig aftrek bij het winkelend publiek.

De komende weken kunnen we nog veel hulp gebruiken bij campagneactiviteiten. Neem dus gauw een kijkje in onze agenda en meld je aan!

Hoogtepunt van de week: het Nationaal ZorgDebat op het Malieveld

Foto: Ronald Blom

Ons klusteam heeft hard gewerkt in aanloop naar het Nationaal ZorgDebat