SP start petitie behoud najaarskermis

23 september 2019

SP start petitie behoud najaarskermis

Foto: Bastiaan Meijer

Op dit moment kunnen we weer genieten van de najaarskermis op het Malieveld. Maar als het aan het gemeentebestuur ligt zal onze najaarskermis volgend jaar verdwijnen. Daarom zijn we een petitie gestart voor het behoud van de kermis.

In april van dit jaar werd bekend dat de najaarskermis volgend jaar geen plekje meer krijgt in onze stad. Het Malieveld zou een te dure locatie zijn voor een evenement dat niet genoeg rendement opbrengt, beredeneert het college.

Wij zetten vraagtekens bij het volledig verdwijnen van de kermis. Daarom zijn we een petitie gestart, die inmiddels al honderden keren is ondertekend. Op deze manier kunnen we laten zien dat de Haagse inwoners en de kermisexploitanten het 'rendementsdenken' van de gemeente zat zijn.“Een stad als de onze verdient het om twee keer per jaar kermis te hebben, in overleg met de exploitanten moet van alles mogelijk zijn.” zegt fractievertegenwoordiger Rick Hoefsloot.

Het verdwijnen van de kermis zal voor veel kermisexploitanten een ramp zijn. Door het verplaatsen van de attracties naar andere kermissen worden de prijzen opgedreven en ontstaat er een nog heftigere concurrentiestrijd tussen de verschillende kermisexploitanten.

Wij staan zij aan zij met iedereen die de kermis een warm hart toedraagt. Jij ook?

Teken dan nu op:  https://www.petitie24.nl/petitie/2714/behoud-de-haagse-najaarskermis of bij een vrijwilliger van de SP op de najaarskermis.