Een hart voor de zorg

9 september 2021

Een hart voor de zorg

Foto: SP

De coronacrisis heeft blootgelegd hoeveel zorgverleners voor ons land betekenen. Zij hebben ervoor gezorgd dat de grootste klappen werden opgevangen. Daar staat helaas nog steeds een veel te lage beloning tegenover. De zorgverleners zouden graag in actie komen om een hogere beloning te eisen, maar zij kunnen hun patiënten niet aan hun lot overlaten. Daarom willen ze op een andere manier van zich laten horen. De SP steunt de zorgverleners daarin. Daarom hebben wij vandaag boodschappen van steun voor de zorgverleners opgehaald in de stad.

Al jaren voeren zorgverleners samen met de SP actie. Of dat nu is tijdens onze strijd voor een zorgverzekering waarin de markt niet meer centraal staat of voor een hogere beloning of bonus voor alle zorgmedewerkers. Vorig jaar nog zamelden SP afdelingen door het hele land schoenen in om die op het Malieveld te plaatsen. Zo konden we de massa van de zorgverleners toch een beetje laten zien aan politici. Helaas moeten de zorgverleners nog steeds in actiekomen, een eerlijke beloning blijft nog steeds uit. Om te laten zien dat Nederlanders hun strijd steunen hebben we daarom boodschappen opgehaald. Veel mensen reageerden positief en lieten iets achter. Dat was hartverwarmend!

Komende week zullen we alle boodschappen vanuit het hele land naar Den Haag laten komen. Nederland staat achter de zorgverleners, nu politici nog. Wilt u ook iets doen voor de zorg? Kijk dan op www.eerlijkebeloning.nl en steun de zorg!