SP steunt de actie door Haagse zorgverleners

24 januari 2012

SP steunt de actie door Haagse zorgverleners

De zorgverleners van HWW zorg Den Haag voeren vandaag actie voor de kwaliteit van zorg en waardering van hun werk. Zij komen dinsdagmiddag bijeen in verzorgingshuis de Schildershoek. De SP steunt de zorgverleners in hun strijd en was aanwezig om de werknemers een hard onder de riem te steken bij de actiebijeenkomst. SP-raadslid Bart van Kent: "er is steeds minder tijd om goede zorg te verlenen aan bewoners doordat de werkdruk veel te hoog is en doordat er onvoldoende vaste collega's op de afdelingen aanwezig zijn. Het wordt hierdoor steeds moeilijker voor zorgverleners om professionele en menswaardige zorg te bieden. Dat is wat de SP betreft onacceptabel en daarom steunen wij de zorgverleners in hun strijd voor de kwaliteit van zorg."

HWW zorg
De zorgverleners bieden de petitie aan het bestuur aan

SP-kamerlid Renske Leijten spreekt de medewerkers toe

De zorgverleners van HWW zorg Den Haag geven aan dat het steeds lastiger wordt om voldoende zorg, aandacht en een veilig omgeving te bieden aan de bewoners. Steeds meer personeel verdwijnt en de zorgverleners krijgen extra taken maar geen extra tijd om deze taken uit te voeren. Hierdoor stijgt de werkdruk waardoor werknemers ziek worden. Door dit hoge ziekteverzuim neemt de werkdruk nog meer toe. De werknemers eisen daarom dat zij goede zorg kunnen verlenen in een gezonde werkomgeving en dat zij na een dag zorgen met een goed en tevreden gevoel naar huis kunnen gaan.

HWW zorg

Leijten: 'personeel is het begin van kwaliteit in de zorg'