Raad gaat op voorstel van SP in gesprek met buurthuizen

25 maart 2011

Raad gaat op voorstel van SP in gesprek met buurthuizen

Het voorstel van de SP om vier vergaderingen van de commissie in de buurthuizen te organiseren over de bezuinigingen op welzijn en het sluiten van buurthuizen wordt door een meerderheid in de gemeenteraad gesteund. SP-Raadslid Bart van Kent wil met zijn voorstel de mensen en het werk achter de bezuinigingen op de buurthuizen laten zien: "De impact van de voorgenomen maatregel voor de stad zijn gigantisch. Ik heb dit voorstel gedaan om de vele gebruikers en werknemers de gelegenheid te bieden om hun visie, ideeën en bezwaren met de raadsleden te delen. Een betere manier om ze hun verhaal te laten doen dan in de buurthuizen zelf is er niet."

Wethouder Klein (CDA) liet vorige week via de media weten dat 22 buurthuizen moesten sluiten. De SP hoopt op een open discussie waar serieus naar alternatieven kan worden gekeken om de sluiting van 22 buurthuizen te voorkomen. "Ik ben erg blij met deze steun van bijna de voltallige oppositie en in het bijzonder de steun van collegepartij PvdA. Maar het is wel bizar dat de PVV, het CDA en zelfs D66 het verzoek niet steunden omdat zij blijkbaar geen behoeften hebben om in gesprek te gaan met de dreigende slachtoffers van de kille bezuinigingen.”

SP woedend over sluiting buurthuizen