Gemeenteraad start bezoeken buurthuizen

17 april 2011

Gemeenteraad start bezoeken buurthuizen

De gemeenteraad start deze week met de bezoeken aan de buurthuizen om met de betrokkenen te praten over het welzijnswerk in de wijken. Dankzij de SP krijgen alle vrijwilligers, medewerkers en gebruikers van de buurthuizen de kans om aan alle politieke partijen duidelijk te maken hoe zij over de bezuinigingen denken. Initiatiefnemer Bart van Kent, raadslid voor de SP, is blij dat alle partijen nu de verhalen achter de bezuinigingen kunnen zien. “Achter de cijfers van de bezuinigingen zitten honderden mensen die hun buurt mooier willen maken. De bezuinigingen gaat niet alleen ten koste van de buurthuizen maar ook ten koste van de leefbaarheid van een wijk.”

De SP roept alle organisaties, vrijwilligers en gebruikers van de buurthuizen op om naar de commissievergaderingen te komen en aan alle partijen te vertellen waarom de buurthuizen open moeten blijven. De raad gaat de volgende dagen naar de volgende buurthuizen:

Dinsdag 19 april 2011 om 19.00 uur
Buurthuis De Mussen, Hoefkade 602

Woensdag 20 april 2011 om 19.00 uur
Centrum Laakhage, Peilstraat 67

Dinsdag 10 mei 2011 om 19.00 uur
't Lindenkwadrant, Verlengde 2e Braamstraat 9

Aanmelden

Wilt u een van deze bijeenkomst bijwonen? Meldt u zich dan aan, bij voorkeur door een e-mail te sturen naar commissiesamenleving@denhaag.nl, onder vermelding van ‘Bespreking Welzijnsnota’. U kunt ook bellen naar (070) 353 99 98.
Meer informatie over aanmelding, klik hier.

De SP hoopt dat er nog vierde commissievergadering komt en is bezig om te zoeken naar een 4e datum waarop alle partijen kunnen. Wilt u op de hoogte blijven van alle acties rond de buurthuizen, stuur dan een e-mail naar denhaag@sp.nl of hou de website in de gaten.

Raad gaat op voorstel van SP in gesprek met buurthuizen