Grote opkomst bewonersavond koopwoningen Spoorwijk

28 november 2011

Grote opkomst bewonersavond koopwoningen Spoorwijk

Op vrijdagavond 25 november organiseerde de Haagse SP een bewonersavond voor de bewoners van de koopwoningen rondom de Beetsstraat en Hildebrandstraat in Spoorwijk. De SP is hier ruim een jaar actief met de bewoners van de huurwoningen. Zij kampen met een niet goed functionerend ventilatiesysteem en warmtepomp. De SP vroeg zich af of dit probleem ook speelt bij de koopwoningen. De avond werd zeer goed bezocht en de ruimte zat vol met boze bewoners. SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei: “het bleek dat de bewoners van de koopwoningen met dezelfde problemen kampen, als de bewoners van de huurwoningen. We gaan nu aan de slag met de bewoners om te kijken wat mogelijk is.”

Ingrid Gyömörei
SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei spreekt de bewoners toe

Alle bewoners klaagden tijdens de bewonersavond over de warmtepomp. Deze zou elk jaar steeds meer energie verbruiken, met hoge rekeningen tot gevolg. Daarnaast staan veel pompen vaak in storing en duurt het soms dagen voordat deze worden gemaakt. Ook over het ventilatiesysteem klagen veel bewoners. Deze zou herrie maken en veel bewoners hebben last van prikkende ogen en problemen aan de luchtwegen. “De klachten die ik deze avond heb gehoord, komen voor een groot deel overeen met de klachten die ik eerder heb gehoord bij de huurwoningen. We gaan nu eerst samen met de bewoners een klachteninventarisatie opstellen en bespreken in januari vervolgacties”.

Ingrid Gyömörei
Bewoners in gesprek met SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei