SP feliciteert “Effe puffe? Liever niet!”

17 november 2011

SP feliciteert “Effe puffe? Liever niet!”

De SP feliciteert de actiegroep “Effe puffe? Liever niet!” met hun overwinning bij de Huurcommissie. De SP heeft al sinds september vorig jaar contact met de actiegroep en bood ondersteuning bij verschillende acties. De groep strijdt tegen de gebreken in hun huurwoningen aan de Rudolf van Brammenstraat. De bewoners klagen al ruim acht jaar bij hun verhuurder Vestia over problemen met ventilatie en warmtepomp. Daardoor hebben bewoners last van hun gezondheid en in de woningen was veel overlast van schimmel en vocht.
Bewoners Spoorwijk
Leden van de actiegroep "Effe puffe? Liever niet!"

SP-bestuurslid Jerry Snellink: “Het gelijk krijgen van de Huurcommissie onderstreept waar de bewoners al jaren voor strijden. We zijn vooral blij dat Vestia na druk van verschillende acties verbeteringen heeft doorgevoerd. Bewoners hebben namelijk recht op een gezond huis. Daarnaast blijkt dat actievoeren werkt!”. De huurcommissie heeft besloten dat de bewoners een huurverlaging van 293 euro per maand krijgen totdat alle gebreken verholpen zijn door verhuurder Vestia.

Het afgelopen jaar heeft de Haagse SP samen met de bewoners een zwartboek opgesteld en aangeboden aan de Wethouder Bouwen en Wonen, Marnix Norder. Daarnaast heeft de SP samen met bewoners verschillende actieposters ontworpen en opgehangen in de wijk. Zelfs Sinterklaas bleef vorig jaar een dag langer in Nederland om samen met de bewoners bij Vestia langs te gaan en de eis voor betere woningen kracht bij te zetten, en met succes.

Sinterklaas
Sinterklaas vorig jaar bij Vestia

Vestia. Adembenemend traag.
Bewoners Spoorwijk zijn ongezonde woning zat